مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی و سایر تکالیف مودیان اعلام شد جزییات تازه از نحوه فروش بلیت‌های اربعین (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ توسط سرپرست ریاست جمهوری راه‌اندازی تالار ارز اشخاص در مرکز مبادله تا یک ماه دیگر جزئیات جدید از فروش اینترنتی نان | چگونه اینترنتی نان بخریم؟ شرایط فروش فوری سه محصول ایران خودرو ویژه خرداد ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا زمان واریز کالابرگ خرداد ۱۴۰۳ مشخص شده است؟ بازار طلای جهانی در انتظار سیاستهای پولی ایالات متحده آرام شد توزیع روزانه ۱.۵ تن گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازار در مشهد تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو
سرخط خبرها

تزریق ۳۷ هزار تن پیاز کشاورزان مشهدی به بازار

  • کد خبر: ۱۳۸۸۱۷
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
تزریق ۳۷ هزار تن پیاز کشاورزان مشهدی به بازار
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پایان برداشت پیاز در سطح ۸۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان مشهد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز،  محمد میری دیسفانی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تولید پیاز در صنعت غذایی و اقتصاد خانوار و رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال در مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول و استفاده‌های جانبی آن در صنعت گیاهان دارویی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در اقتصاد خرد و کلان و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی وکارخانجات تاثیرگذار و افزایش ایجاد اشتغال را به دنبال دارد.

وی اذعان‌کرد: میزان اشتغالزایی برای تولید این محصول به صورت ثابت ۲ هزارو ۴۶۰ نفر روز و به صورت فصلی بیش از ۴۵ هزار نفر روز است و از ۸۲۰ هکتار سطح زیرکشت، ۵۰۰ هکتار مزارع آبیاری به صورت قطره‌ای و تیپ می‌باشد.

میری دیسفانی بیان کرد: با توجه به پتانسیل و فرصت‌های بالقوه در شهرستان مانند زمین، آب، امکانات و تجهیزات لازم و توجیه اقتصادی در هزینه کرد کشاورزان و برگشت سرمایه بایستی برنامه ریزی لازم و مطلوب انجام گیرد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه میانگین برداشت از هرهکتار حدود ۴۵ تن نیز می‌باشد افزود: از کل مزارع بیش از ۳۷ هزار تن پیاز در شهرستان مشهد تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز شهرستان مازاد آن قابلیت فرآوری در کارخانجات به روش‌های مختلف دارد؛ پیاز برداشت شده در این شهرستان به دلیل کیفیت انبارداری بالا و طعم و مزه خاص خود بازارپسندی بالایی دارد و به سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت پیاز از اواخر اسفندماه شروع، در اواخر مهرماه برداشت و تا اواسط آذر ادامه دارد گفت:در شهرستان مشهد ۸۲۰ هکتار پیاز کشت شده و ارقام آن در شهرستان مشهد از نوع قرمز، زرد طلایی و سفید بوده که از بازاریابی خوبی برخوردار است.

میری دیسفانی اظهارداشت: تاریخ کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین، تغذیه مناسب، از جمله اقدامات جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->